מנועים עם גיר קומפקטי ומומנט גבוה במיוחד
סדרת TGN
TG DRIVE מתכננת ומייצרת מנועים 3 פאזות ללא מברשות (DCBL) למגוון מתחים (÷560V24),
עם מומנט רציף של – 0.1Nm ÷ 60Nm.
למנועים סטטור מלופף ורוטור עם מגנט קבוע (NFeB).
המנועים מסדרת TGN מאופיינים במבנה קומפקטי המספק מומנט גבוה ביחס לגודל.
ניתן להוסיף בלם מובנה וכן מגוון אמצעי בקרה ומשוב כגון : טכו, אנקודר, רזולבר ועוד.
האטימות הסטנדרטית הינה IP64 אך ניתן לקבל מנועים עד IP67.
מנועים אלו מוצעים גם בתצורת Frameless (סטטור + רוטור בנפרד) להרכבה ישירה בתוך המערכת.
מנועים עם גיר ציקלואידי (Drive Spin)
TG מציעה את סדרת המנועים TGN המוכללים עם גיר ציקלואידי.
גיר ציקלואידי הינו גיר קומפקטי המספק מומנט גבוה ומאופיין ברובסטיות גבוהה.
בסדרה 4 גדלים : D050, D070, D110, D140
מומנט רציף (בהתאמה) : 18Nm, 50Nm,130Nm,268Nm
מומנט מכסימלי (בהתאמה) : 36Nm, 125Nm, 325Nm, 670Nm
ההבדלים בין גיר הרמוני לציקלואידי
העיקרון המכאני של גיר ציקלואידי שונה מעיקרון הגיר ההרמוני.
הגיר ההרמוני בנוי מדסקה אליפטית הנקראת "Wave Generator" אשר מפעילה (מסובבת) טבעת דקה וגמישה בעלת שינון חיצוני הנקראת "Flex Spline".
העיקרון הייחודי והפשוט יחסית, מאפשר להשיג משקל נמוך, מהירויות סיבוב גבוהות ויחס הפחתה גבוה בשלב (Stage) אחד.
מצד שני הדסקה הדקה עם השינון החיצוני הקרויה "Flex Spline" היא גם החיסרון של הגיר ההרמוני לעומת הגיר הציקלואידי. הדופן הדקה בעלת קשיחות נמוכה, אינה יכולה לעמוד במומנטים ובהלמים גבוהים בהשוואה לגיר הציקלואידי.
הגיר הציקלואידי יכול להעביר מומנטים הרבה יותר גדולים ומצטיין בקשיחות גבוהה ועמידות בהלמים גדולים יותר.
קוטר גדול יותר של הדסקה האליפטית "Wave Generator" בגיר הרמוני בהשוואה לקוטר קטן יותר הנדרש בגיר ציקלואידי מוביל לאנרציה גבוהה יותר והשפעה שלילית על הדינמיות של הגיר.
משמע:
גיר ציקלואידי – אנרציה נמוכה אשר מאפשרת תאוצה טובה יותר.
גיר הרמוני – אנרציה גבוהה אשר גורמת לתאוצה גבוהה יותר.
מסקנה : כאשר מפעילים את אותו מומנט בשני סוגי הגירים ,
הגיר הציקלואידי יגיע למהירות ולמיקום הנתונים בזמן קצר יותר.
בהתבסס על השוואה של העיקרון המכאני
ניתן לסכם את יתרונות הגיר הציקלואידי בהשוואה לגיר ההרמוני:
- מומנט גבוה יותר משמעותית
- קשיחות גבוהה יותר
- יכולת עמידה גבוהה יותר בעומסים ציריים ורדיאלים
- עמידות במומנט הטיה (Tilting) טובה יותר
- אינרציה נמוכה יותר בכניסה
- עמידות גבוהה יותר בעומסים רגעיים גדולים.
- אמינות גבוהה יותר.
ספקית המנועים העתידניים TG Drives
חברת TG Drives הצ'כית נוסדה ב-1995 והיא ממוקמת בעיר Brno.
החברה מתכננת ומייצרת מגוון מערכות הינע משוכללות הכוללות מנועי BL , בקרות , מגברים וספקי כח.
מערכות ההינע, שליטה ובקרה של TG מותאמות למכונות CNC ומרכזי עיבוד שבבי, מכונות וציוד לאוטומציה תעשייתית , תחום הרכב, מכונות לתעשיית הגומי, מזון, זכוכית ובנייה. וכן ופתרונות בתחום הצבאי.
מערך השירות של המהנדסים, הטכנאים והמתכנתים כולל עיצוב, אופטימיזציה , פתרונות מותאמים אישית, תכנות, קביעת תצורה ומיזמי הזנק (Start Up).
לקבלת מידע נוסף אודות מיסבי צריח, שימושיו ויתרונותיו, פנו לאיש המכירות או שלחו מייל fax@chemlani.co.il
מעניין? שתפו:
הרשמו לניוזלטר
התעדכנו בכל מה שחדש ומעניין בתחום
מאמרים נוספים
יעילות אנרגטית של עמדת טעינה לרכב חשמלי
יעילות אנרגטית של עמדת טעינה לרכב חשמלי עוברים לרכב חשמלי ושוקלים להתקין עמדת טעינה מיוחדת לרכב חשמלי? הנה כמה עצות שיוכיחו לכם מהי היעילות האנרגטית
ניידות באזור תעשייה בעזרת רכב תפעולי
ניידות באזור תעשייה בעזרת רכב תפעולי רכב תפעולי יכול לשדרג את הפעילות באזורי תעשייה ולוגיסטיקה ולשנע את העובדים ממקום למקום במרחב. נבחרת הרכבים התפעוליים כוללת